reklama

Da Vinciho kod

Cely ten osial okolo tohto filmu sa dotkol aj mna. Kniha od Dana Browna je uz par rokov na trhu. Ak sa mam priznat, som vasnivou citatelkou roznych knih, ale tuto knihu som vzala do ruk, az ked sa natocil k nej film, a ked celi osial prepukol u nas. Knihu som vzala do ruk minulu nedelu, rano som hned zhltla 140 stran, a cely den som sa k nej musela vracat, tak ma zaujala. Do vecera to bolo nieco okolo 200 stran co som mala precitanych.Nakolko ma cakal dost pracovne vytazeny tyzden, knihu som aj tak nosila zo sebou do roboty a chvile pri cestovani do a z roboty som ju poctivo citala. Vo stvrtok vecer som sa vsak dostala na poslednu stranu a so smutkom v ociach som ju musela zavriet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nakolko cely dej bol vyrieseny, bolo mi smutno,ze taka skvela knuha a ja som ju tak rychlo precitala! S kazdou stranou z tej knihy sa vo mne miesali a menili nazory a pocity. Moja svagrina v prvej casti knihy sa nechala uniest zo spolocenstva Opus Dei, a na chvilu opovrhovala s cirkvou, nakolko si urobila nazor, ze cirkev je skorumpovana a Svaty otec bol podly, kedze povolil aby taka spolocnost bola pod zastitou cirkvi... Ja som cast o tejto spolocnosti brala s rezervou. Myslim si, ze na svete je tolko podob nabozenstiev a sposobou uctievania si toho svojho Pana, ze sa to neda ani spocitat. Kazdi narod si vytvoril svoju podstatu chapania viery so svojimi symbolmi. Brown nadherne opisal celu tu situaciu, zamyslal sa nad faktami, ktore skomponoval do svojho diela, lebo ak sa zamyslime nad podstatou celej knihy, nemohol si povymyslat tolko faktou, sem tam aj presvedcivych. Iste, je jednoduche najst si par mudrych vyrazov a dat ich dokopy, ale Brown to urobil naozaj so vsetkou uctou! Nechapem cirkev, ako mohla reagovat na jeho knihu s kritikou, ved on napisal svoj pohlad na ponimanie Jezisa a Marie, opisal obraz slavneho maliara, a napisal k nemu dej. Ved ako mohol urazit cirkev tym, ze opisal to co niekto namaloval? Tym, ze naozaj po Jezisovej pravici sedi Maria, ich oblecenie vytvara podstatu Jing a Jang, to neznamena ze uraza cirkev! A spolocenstvo Opus Dei, je skutocne, ved ma aj svoju stranku, dokonca od roku 1996 ma zastupitelstvo aj na Slovensku, ale to neznamena ,ze ak ho Brown opisal ako spolocenstvo, kde sa mnisi snazia vykupit za svoje hriechy bolestou, ze to hned musi byt pravda. V dnesnom svete je mozne vsetko a podla mojho nazoru, Brown to chcel zmetaforizovat, a poukazat tym na nieco uplne ine. On pravdepodobne ponimal vykupenie sa zo svojich hriechov, respektivne odpustenie, ako obetovanie istej bolesti, a nieje nic zle na tom, ked to sformuloval, tak ako to sformuloval...Myslim si, ze nemal jednoduche tvorit takuto "tazku" knihu, lebo nemohol pouyit prvky (zenstva, muzstva) bez toho, ze by v realnom svete neexistovali... Kniha je v mojich ociach naozaj velkym trhakom, a sama verim, ze sa k nej budem vracat!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes som si dokonca pozrela aj film. Nan mam trosku tazke srdce, nakolko som ocakavala, ze bude mat tiez take kuzlo ako kniha. Vela casti, tam chybalo, a ti z vas co aj citali aj videli tento film, verim, ze budu so mnou suhlasit, ze casti, kde Sophie v lietadle opisuje ako nasla stareho otca, ako robili slavnostny akt Priorstva Sionu, alebo, ked ku koncu diela Silas, svojho patra vlastnorucne niesol do nemocnice, tam chybali! Myslim, ze tomu filmu by dodali trosku viac citu, a moznosti nad zamyslenim a pochopenim ludskosti. Boli by to male zablesky ktore v knihe urobili vela. Ale myslim, ze aj dalsie casti, ktore tam chybali, si radi najdete v knihe...

Marika Pauhoffova

Marika Pauhoffova

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Studentka na strednej v Namestove na umeleckej skole. Zboznujem dizajn a umelecku fotografiu. Po strednej by som chcela pokracovat na vysokej a zivit sa tym. Nejake fotografie som mala na sutaziach a povyhravala som nejake ceny. Rada by som ukazala svoju tvorbu aj v clankoch. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu